Przetrwanie na powierzchni Marsa (także w habitatach): skradanie, ukrywanie się, pierwsza pomoc oraz naprawa i wytwarzanie prostych sprzętów mechanicznych i elektronicznych, w tym pułapek.
Przekonywanie, oszukiwanie, uwodzenie, empatia, zastraszanie, wykorzystywanie swojego charakteru do wpływania na innych ludzi.
Testy zwykłe to testy Umiejętności. Poziom skomplikowania danego działania określa Stopień Trudności (ST). Jeśli Umiejętność (z ewentualnym modyfikatorem) jest niższa od ST, należy rzucić kostką dodać do wyrzuconego wyniku wartość Umiejętności i porównać otrzymaną sumę ze Stopniem Trudności. Aby test się powiódł, ostateczny wynik musi być większy od ST.
Jeżeli Umiejętność (z ewentualnym modyfikatorem) jest równa ST lub od niego wyższa, test zdany jest automatycznie i nie trzeba wykonywać rzutu. Analogicznie do powyższej sytuacji, kiedy postać jest wyczerpana i dodatkowo brakuje jej doświadczenia w konkretnej Umiejętności, nie jest w stanie wykonać najtrudniejszych zadań – też nie trzeba wykonywać rzutów, jeśli wiemy, że nawet maksymalny wynik na kostce nie pomoże zdać testu.